مرکز جامع ارزیابی شنوایی، وزوز و تعادل البرز

افسانه هایی در مورد سمعک

ممکن است تعجب کنید ولی بسیاری از چیزهایی که فکر می کردید در مورد سمعک می دانید در واقع افسانه هایی هستند که دست به دست می شوند یا اینکه مردم فقط تصور می کنند.

افسانه 1 : سمعک ها شنوایی را بطور کامل بازیابی می کنند، همانطور که عینک می تواند بینایی را بطور کامل برگرداند!

واقعیت : سمعک نمی تواند شنوایی را به حالت عادی بازگرداند. افرادی که دچار کم شنوایی هستند همیشه کم شنوایی خواهند داشت اما با سمعک می توانند راحت تر ارتباط برقرار کنند و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند.

افسانه هایی در مورد سمعک
افسانه هایی در مورد سمعک

افسانه 2 : سمعک های با کیفیت را می توان بصورت آنلاین یا بدون نیاز به ارزیابی حرفه ای خریداری کرد!

واقعیت : سمعک ها وسایل پزشکی هستند که نیاز به برنامه ریزی دقیق و تطبیق با کم شنوایی دارند. سمعک را فقط از طریق ادیولوژیست ها تهیه کنید که صلاحیت تجویز و تنظیم علمی را دارند.

افسانه 3 : سمعک باعث آسیب شنوایی می شود!

واقعیت : سمعکی که به درستی نصب و مراقبت شده باشد هیچ گونه آسیبی را به شنوایی شما وارد نمی کند.

افسانه 4 : فقط افرادی که کم شنوایی شدید دارند باید سمعک بگذارند!

واقعیت : هر فردی که دچار کم شنوایی است می تواند از سمعک استفاده کند. کاهش شنوایی ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که فرد متوجه می شود، زیرا معمولا افراد دیگر قبل از فرد آسیب دیده متوجه کاهش شنوایی او می شوند، در نتیجه ممکن است ارتباطات دچار مشکل شود.

افسانه 5 : استفاده از دو سمعک ضروری نیست!

واقعیت : اگرچه این درست است که می توان با یک سمعک هم زندگی کرد اما اگر هر دو گوش شما دچار کم شنوایی هستند بهتر است برای هر دو گوش از سمعک استفاده کنید.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان کم شنوایی دارید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با یک ادیولوژیست یا متخصص شنوایی صحبت کنید. عادت کردن به استفاده از سمعک کمی کار می خواهد اما قطعا می تواند زندگی را برای شما آسان تر کند.

دیدگاه خود را بنویسید