مرکز جامع ارزیابی شنوایی، وزوز و تعادل البرز

تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک

سمعک اتیکن (Oticon):

شخصی به‌نام هانس دمنت (Hans Demant) برای کمک به همسرش که مبتلا به کم شنوایی بود، اتیکن را در سال 1904 میلادی در دانمارک تاسیس کرد.سال‌ها بعد مدیریت سمعک اتیکن به پسر دمنت واگذار شد و هم‌اکنون مالکیت این کمپانی بزرگ متعلق به گروه دمنت (Demant Group) است. اکنون، گروه دمنت در زمینه سلامت شنوایی، تولید سمعک، دستگاه‌های کمک شنوایی، انواع کاشت‌های شنوایی، تجهیزات تشخیصی و راه‌حل‌های صوتی هوشمند بزرگترین و معتبرترین است.

اتیکن یکی از کمپانی‌های گروه دمنت، بزرگترین و معروف‌ترین تولیدکننده سمعک در دنیا است و شعار این کمپانی “Life-Changing Technology” است. این کمپانی قدیمی همچنین اولین تولیدکننده سمعک‌های دیجتیال (Digifocus)  در دنیا است.اکنون، آن‌ها روی شخصی‌سازی تجویز سمعک برای هر فرد تمرکز کرده‌اند که صدا طبیعی‌تر شود و فرد تلاش شنیداری کمتری را تجربه کند. آن‌ها نام این تکنولوژی را BrainHearing نامیده‌اند.

جدیدترین سمعک اتیکن  More نام دارد، این سمعک جدیدتر از Opn Sاست. سمعک Opn اولین سمعکی است که دارای تکنولوژی اتصال به اینترنت است.علاوه بر اتیکن، برندهای برنافون (Bernafon)، سونیک (Sonic) و فیلیپس (Philips) متعلق به گروه دمنت است.

تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک
تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک

سمعک ریساند (Resound):

کمپانی ریساند در سال 1943 در کشور دانمارک تاسیس شد. اکنون، مالکیت این کمپانی متعلق به گروه جی‌اِن ریساند (GN ReSound) است.

سمعک ریساند همیشه در صنعت سمعک پیشرو و نوآور است. این برند اولین کمپانی بود، که سیستم پردازشی تراکم دامنه پویایی وسیع (WDRC) را ارائه کرد.همچنین آن‌ها اولین کمپانی بودند، که سمعک‌های تجویز باز (open-fitting) را عرضه کردند.در سال 2013، ریساند با استفاده از تکنولوژی وایرلس اولین سمعک هوشمند ساخته‌شده برای آیفون (MFi) به‌نام   LiNX²  را تولید کرد و باعث تحولی بزرگی در اتصال سمعک به گوشی‌های موبایل شد.جدیدترین سمعک ریساند ONE نام دارد، این سمعک بدون نیاز به رابط (استریمر) به گوشی‌های موبایل دارای سیستم عامل اندروید متصل می‌شود.

علاوه بر ریساند، سمعک بلتون (Beltone)، سمعک اینترتون (Interton) و کمپانی معروف جبرا (Jabra) که در زمینه تولید محصولات صوتی (هدست، هدفون، اسپیکر و میکروفون) شناخته شده است، متعلق به گروه جی‌اِن است.

تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک
تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک

سمعک فوناک (Phonak):

شعار این کمپانی “Life is On” است، بدین معنی که فوناک قصد دارد به افراد کم شنوا کمک کند تا آن‌ها به‌راحتی و با اعتماد به نفس ارتباط برقرار کنند و بدون محدودیت زندگی کنند.سمعک فوناک در سال 1947 در شهر زوریخ سوئیس تاسیس شد. اکنون، مالکیت این برند متعلق به گروه سونووا (Sonova Holding AG)  است.

سمعک فوناک در تولید تجهیزات شنوایی برای کودکان کم شنوا پیشرو است، به‌ویژه سمعک‌های پشت گوشی خیلی‌قوی مانند نایدا (Naida) و تکنولوژی اِف‌اِم (FM) که در کلاس‌های آموزشی استفاده می‌شود.جدیدترین سمعک فوناک Paradise نام دارد. این سمعک دارای باتری سمعک قابل‌شارژ لیتیوم-یون است. سمعک‌های کراس نیز از تولیدات جدید این کمپانی هستند.علاوه بر فوناک، سمعک یونیترون (Unitron) و سمعک هانساتون (Hansaton) و دستگاه کاشت حلزون Advanced Bionics  متعلق به گروه سونووا است.

تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک
تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک

سمعک سیگنیا (نام قبلی زیمنس) (Signia):

پایه و اساس سمعک سیگنیا از کمپانی زیمنس آغاز می‌شود، ورنر ون زیمنس (Werner von Siemens) پس از این‌که تلفنی برای افراد کم شنوا برای درک بهتر مکالمات تلفنی تولید کرد، کمپانی زیمنس را در سال 1878 تاسیس کرد.در سال 1959، زیمنس اولین سمعک پشت گوشی به نام Siemens Auriculette را تولید و عرضه کرد.معروف بودن سمعک زیمنس در صنعت سمعک به علت تولید اولین سمعک دیجیتال دارای دو میکروفون (میکروفون‌های دایرکشنال) و اولین سمعک بی‌سیم (وایرلس) است.

در ژانویه سال 2015، سمعک زیمنس به گروه سیوانتوس (Sivantos) فروخته شد. در ژانویه 2016، گروه سیوانتوس که دفتر مرکزی آن در سنگاپور است، برند سیگنیا را جایگزین برند زیمنس در صنعت شنوایی کرد.اکنون، سمعک سیگنیا در سنگاپور تولید می‌شود و مالکیت آن متعلق به گروه سیوانتوس است.علاوه بر سیگنیا، سمعک رکستون (Rexton)، سمعک اِی‌اِم (A&M) و سمعک ادیوسرویس (Audio Service) متعلق به گروه سیوانتوس است.

تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک
تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک

سمعک استارکی (Starkey):

کمپانی استارکی را آستین (Austin) در سال 1971 در مینه‌سوتا آمریکا تاسیس کرد.

شعار این کمپانی “Hearing is our concern” است. استارکی اعتقاد راسخی به کارهای خیرخواهانه دارد، هنگامی که سمعک استارکی خریداری می‌شود، به موسسه خیریه شنوایی استارکی (Starkey Hearing Foundation) کمک می‌شود.موسسه خیریه استارکی بیش از یک میلیون سمعک به افراد کم شنوا در سراسر جهان اهدا کرده است.سمعک استارکی اولین تولیدکننده سمعک داخل گوشی و سمعک نامرئی دیجیتال در دنیا است.استارکی همچنین یکی از اولین کمپانی‌هایی بود، که سمعک ساخته‌شده برای آیفون (MFi) به‌نام Halo را به بازار عرضه کرد.

علاوه بر استارکی، برندهای میکروتک (Microtech)، اودیبل (Audibel) و نویر (NuEar) متعلق به کمپانی استارکی است.

تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک
تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک

سمعک ویدکس (Widex):

ویدکس ششمین تولید‌کننده بزرگ سمعک در دنیا است. این کمپانی در سال 1956 در دانمارک تاسیس شد.

اکنون، مالکیت این کمپانی متعلق به خانواده‌های توفهلم و وسترمن است.سمعک‌های ویدکس به علت کیفیت صدای‌شان در صنعت سمعک شناخته شده‌اند. این کمپانی نوآور همچنین اولین تولیدکننده سمعک دیجیتال داخل گوشی است.جدیدترین سمعک ویدکس Moment نام دارد. در این سمعک از تکنولوژی یادگیری ماشین

(Machine Learning)استفاده شده است.برخی از مدل‌های سمعک  Moment، دارای تکنولوژی ساخته‌شده برای آیفون (MFi) هستند.سمعک کاسلجی (Coselgi) نیز متعلق به کمپانی ویدکس است.

تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک
تاریخچه شرکت های تولید کننده سمعک

دیدگاه خود را بنویسید