مرکز جامع ارزیابی شنوایی، وزوز و تعادل البرز

حضور در رویدادها

فردی که به نقص سیستم وستیبولار مبتلا است؛ هنگام دریافت سیگنال های بینایی و برقراری تعادل در اماکن بزرگتر، به آسانی دچار خستگی می شود ،حتی اگر آن محیط ها آرام و خلوت باشند . این تلاش آن ها در محیط های شلوغ و پر سر و صدا، مانند فروشگاه های بزرگ ، مسابقات ورزشی پر ازدحام، تئاترها و همایش های بزرگ پیاده روی بیش تر هم می شود . چنین شرایطی اوضاع سختی را برای کسی که به سیستم بینایی خود برای برقراری تعادل وابسته است، ایجاد می کند؛ زیرا همه چیز در اطراف فرد در حال حرکت است، نور محیط کافی نیست و تکیه گاهی محکم و قوی مثل دیوار، دور از دسترس است.این موارد بر کیفیت روابط اجتماعی، شغلی و خانوادگی شخص تاثیر می گذارد. چرا که او را وادار به انتخاب گزینه های نه چندان خوب می کند.

 

حضور در رویدادها

 

در اینجا چند نکته را متذکر می شویم که به شما جهت شرکت در برنامه هایی که در محیط های پر تنش برگزار می شوند ، کمک خواهند کرد:

  • از عصا استفاده کنید که اطلاعات کاملی از سیستم پروپریوسپتیو (اطلاعات لمس کردنی محیط) را به شما ارائه دهد.
  • یک صندلی تاشو را در صندوق عقب اتومبیل خودتان قرار دهید و در مواقع لزوم در برنامه های فضای باز از آن استفاده کنید.
  • اگر در یک رویداد ورزشی هستید؛ به دور از حاشیه برگزاری مسابقه و در انتهای میدان بنشینید. این مسئله باعث می شود هنگام بالا و پایین رفتن تیم در زمین، مجبور نشوید مدام سر و گردن خود را بچرخانید. هنگام تماشای تیم یا دور شدن آن سر خود را ثابت نگه دارید.
  • برای ملایم کردن نور و حرکت کردن، از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • از رفتن به کافه های تاریک با نور کم پرهیز کنید و سعی کنید با خانواده و دوستان خود در رستوران ها با نورپردازی مناسب گرد هم آیید .
  • هنگام بالا و پایین رفتن از پله های سالن سینما ،استادیوم ورزشی،موزه ها و … قسمت منتهی به دیوار را انتخاب کنید و برای برقراری تعادل بهتر به هنگام ازدحام دستتان را به دیوار بگذارید .
  • همیشه زودتر از وقت مقرر جهت شروع برنامه حاضر شوید تا مجبور به دویدن یا تند راه رفتن نباشید و حتی الامکان از نقشه ی محل ورود و خروج اطلاعاتی داشته باشید .

دیدگاه خود را بنویسید