مرکز جامع ارزیابی شنوایی، وزوز و تعادل البرز

سمعک و هواپیما

 

پرواز با هواپیما کاری است که تقریبا همه آن را انجام می دهند خصوصا اگر دوستان و یا افرادی از خانواده شما در سایر نقاط کشور و یا جهان حضور داشته باشند. اگر شما در سفری برای گذراندن تعطیلات هستید و یا سفری کاری دارید مهم است که بدانید سمعک ها چگونه به شما در این سفر ها کمک می کنند و در تجربیات شما تاثیر می گذارند!

مهم است که قبل از هر پرواز، سمعک های خود را آماده کنید. سمعک ها به اندازه اطلاعات گذرنامه و یا بلیط شما مهم هستند! قرار گرفتن در مکانی نا آشنا بدون سمعک می تواند تجربه شما را از سفر خراب کند و یا در برنامه های شما اختلال ایجاد کند. برای جلوگیری از این اشتباهات غیر منتظره، داشتن یک برنامه مهم است.

در این جا شش نکته در مورد نحوه سفر با سمعک ذکر شده است:

  1. اطمینان حاصل کنید که آنها به طورکامل شارژ شده اند. سمعک های خود را در طول شب شارژ کنید و به یاد داشته باشید همیشه یک سری باتری جدید به همراه داشته باشید.
  2. بگذارید دیگران بفهمند شنیدن برای شما سخت است! چه کارکنان هواپیما، چه کسی که در طول پرواز کنار شما مینشیند را از کم شنوایی خود مطلع کنید. در صورت ایجاد موارد اضطراری آنها می توانند حمایت هایی را برای شما فراهم کنند.
  3. لوازم تمیز کننده و رطوبت گیر را همراه خود داشته باشید! برخی از سمعک ها دارای رطوبت گیر هستند اما اگر سمعک شما چنین نیست حتما یک کیت تمیز کننده را با خود به همراه داشته باشید. این موارد کمک می کند زمانی که دور از خانه هستید، سمعک های شما تمیز بمانند.
  4. اگر پرواز بین المللی است مبدل خریداری کنید! اگر هتل یا اقامتگاه شما مبدل ارائه ندهد ممکن است دچار مشکل شوید. اگر در حال پرواز به یک کشور خارجی هستید حتما یک مبدل را همراه خود داشته باشید. این مبدل به شما کمک می کند هر جا که می خواهید سمعک های خود را شارژ کنید.
  5. صندلی های ردیف خروجی را رزرو نکنید! این موضوع یکی از مقرارات ایمنی برای مسافرانی است که مشکل شنوایی دارند. بنابراین اطمینان داشته باشید که صندلی های شما در قسمت وسط هواپیما انتخاب شده اند.
  6. هنگام عبور از ردیاب های فلزی میزان صدای سمعک را کم کنید! برخی از اسکنر ها ممکن است باعث شوند هنگام عبور از آنها در سمعک صدایی بلند و ناخوشایند بشنوید. برای جلوگیری از مشکل و سردرگمی، از قبل، بخش امنیت فرودگاه را از سمعک های خود مطلع کنید.

دیدگاه خود را بنویسید