مرکز جامع ارزیابی شنوایی، وزوز و تعادل البرز

عوامل تاثیر گذار بر طول عمر سمعک

 

  1. سمعك خود را به هیچ عنوان به دیگران قرض ندهید.
  2. زمانی که از سمعک استفاده نمی کنید حتما آن را در جای مطمئن مانند کیف یا جعبه خود سمعک قرار دهید و درب باتری را باز کنید.
  3. زمانیكه سمعك را برای مدت طولانی استفاده نمی كنید باتری آنرا حتماخارج نمایید تا در داخل سمعك سولفاته نشود.
  4. برا ی تمیز کردن سمعک از یك پارچه نرم و بدون پرز استفاده كنید.
  5. سمعک خود را با برس های کوچک و مخصوص تمیز کنید و به هیچ عنوان از ابزار تیز و خشن برای نظافت سمعک استفاده نکنید.
عوامل تاثیر گزار بر طول عمر سمعک
عوامل تاثیر گذار بر طول عمر سمعک
  1. فیلتر سمعک را درصورت کیپ شدن یا جرم، تعویض کنید.
  2. هنگام تمیز کردن سمعک و یا تعویض باتری، این کار را روی میز یا یک سطح صاف انجام دهید تا از افتادن یا پرت شدن سمعک جلوگیری کنید.
  3. سمعک ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر رطوبت و حرارت مقاوم اند ولی به هیچ عنوان ضد آب نیستند. بنابراین مراقب باشید كه آب و یا مواد پاك كننده به داخل سمعكتان نرود و سمعك را در داخل آب فرو نبرید. هم چنین از الکل و سایر مایعات ضدعفونی کننده استفاده نکنید.
  4. هنگام استحمام كردن و یا وضو گرفتن و شستن صورت سمعك را از گوش خود خارج كنید.
  5. در موقع بارندگی مراقب باشید که سمعک خیس نشود و درصورت خیس شدن سریعا آن را در معرض باد خنک مانند باد پنکه قرار دهید تا خشک شود. درصورتی که سمعک کار نکرد در اولین فرصت به ادیولوژیست خود مراجعه نمایید.
  6. از تماس لوسیون و اسپری و موادی كه بعد از اصلاح صورت به كار میرود با سمعك جلوگیری کنید چرا که مواد موجود در مواد آرایشی می تواند دکمه های کنترل و ورودی میکروفن را با مشکل روبه رو کند.
  7. هرگز سمعك را در معرض رطوبت ، هوای خیلی سرد و یا هوای خیلی گرم قرار ندهید ، همچنین از قرار دادن سمعك در مقابل نور مستقیم آفتاب یا نزدیك رادیاتور شوفاژ و دیگر منابع گرمایی خودداری نمائید.
  8. هنگام عكسبرداری ( رادیوگرافی ، سی تی اسكن ، ام آر آی ) و یا درمان با دستگاه هایی كه دارای هر نوع تشعشع می باشند سمعك را از خود خارج نمایید .
عوامل تاثیر گزار بر طول عمر سمعک
عوامل تاثیر گذار بر طول عمر سمعک
  1. در هنگام استفاده از سشوار، سمعك را از گوش خود بیرون بیاورید.
  2. درسمعک نامرئی و داخل گوشی ، جرم گوش باعث خراب شدن قطعات الکترونیکی داخل سمعک می شود بهتر است گوش را مرتبا از جرم پاک کنید. ممکن است لازم باشد هر 3 ماه یک بار به پزشک مراجعه کنید و گوشتان را شست و شو دهید.
  3. درسمعک پشت گوشی ، جرم زیاد گوش باعث می شود خروجی تیوب قالب با جرم مسدود شود و کیفیت صدا کاهش پیدا کند.
  4. سمعک را دور از دسترس اطفال و حیوانات خانگی قرار دهید.
  5. از باتری معتبر و مناسب سمعک استفاده کنید و دقت نمایید كه باتریهایی كه تهیه میكنید تاریخ مصرف داشته باشند. باتری ساعت هرگز برای سمعک مناسب نمیباشد.
  6. باتری سمعک خود را همیشه قبل از آنکه بطور کامل تخلیه شود و سمعکتان خاموش شود تعویض نمایید.
  7. اگر از داروی خاصی برای گوش استفاده می کنید (مثل قطره و کرم موضعی) استفاده از سمعک را به مدت چند روز قطع کنید مخصوصا اگر از سمعک نامرئی استفاده میکنید زیرا باعث آسیب دیدن اجزای سمعک می شود.
  8. مراقب باشید كه هیچ نوع فشاری به سمعك وارد نشود چون سمعك دستگاه ظریفی است و هر گونه فشاری ممكن است موجب شكستگی پوسته آن شود.
  9. برای رفع اشكال سمعك خود حتما به متخصص مراجعه نمایید . هر نوع اقدام غیر متخصصانه در تعمیر سمعك باعث منسوخ شدن گارانتی می شود و یا می تواند موجب خرابی بیشتر و بالا رفتن هزینه تعمیر شود.
  10. در محیط های گرم و مرطوب یا درصورت تعرق زیاد سمعك را هر نیم و یا یك ساعت یكبار از گوش خارج نموده و پس از خشك كردن كانال گوش و سمعك مجددا آن را استفاده نمایید .

دیدگاه خود را بنویسید