مرکز جامع ارزیابی شنوایی، وزوز و تعادل البرز

وزوز گوش ضربانی در تومور گلوموس

 

اگر در گوشم وزوز ضربان دار می شنوم مشکل از کجاست؟

وزوز گوش ضربانی اینگونه است که فرد صدایی را که می شنود ضربانی است به عبارت دیگر ریتمیک، منظم و هماهنگ با ضربان قلب است.در بسیاری از افرادی که از وزوز ضربانی رنج می برند درجاتی از استرس و اضطراب هم مشاهده می شود.

وزوز ضربانی منشا و دلایل مختلفی دارد ؛ بعضی از این دلایل بسیار خوش خیم و برخی از آنها هم ممکن است خطرناک باشند و نیاز به اقدام فوری درمانی داشته باشند. برخی از شایع ترین دلایل عبارتند از: ناهنجاری های عروقی،فشار عروقی غیر طبیعی و وجود تومورهای مختلف در ناحیه سر و گردن.

یکی از این تومورهایی که وزوز ضربان دار ایجاد می کند، تومور گولوموس است.تومور گلوموس توموری است که از داخل و نواحی پایینی گوش میانی که به آن ژوگولار بالب گفته می شود منشا می گیرد.

اگر در گوشم وزوز ضربان دار می شنوم مشکل از کجاست

علائم بالینی این بیماری عبارتند از: خونریزی از گوش،بلع دشوار،درد گوش،کم شنوایی،وزوز ضربان دار و ….

برای تشخیص این بیماری در درجه اول باید به پزشک گوش و حلق و بینی و یا سایر پزشکان مربوطه مراجعه کنید و پزشک ممکن است برای شما سی تی اسکن ،ام ار ای و یا آنژیوگرافی بنویسد. درمان و تشخیص به موقع این بیماری بسیار مهم است چون با پیشرفت و گسترش بیماری ممکن است به بافت ها و قسمت های دیگر هم مثل اعصاب صورتی،بلع،زبان و حتی به شانه ها هم آسیب وارد کند. دلایل ابتلا به این بیماری خیلی شناخته شده نیست اما گفته شده است که عوامل ژنتیکی می تواند در بروز این بیماری دخیل باشد.

دیدگاه خود را بنویسید