مرکز جامع ارزیابی شنوایی، وزوز و تعادل البرز

چگونگی تعویض محافظ واکس (واکس گارد) سمعک

نحوه تعویض واکس گارد سمعک ، یکی از سوالاتی است که اغلب توسط کاربران سمعک از شنوایی شناسان  پرسیده می شود. اکثر کاربران جدید می دانند که نگهداری و تمیز کردن سمعک های آنها بخش مهم مراقبت از سرمایه گذاریشان است. عوض کردن واکس گارد سمعک در زمان مناسب از سرمایه شما به بهترین نحو ممکن محافظت می کند که در ادامه به شرح دلایل آن پرداخته اییم :

واکس گارد چیست ؟

واکس گارد برای محافظت از گیرنده (قسمت بلند گو) سمعک شما از واکس گوش( ماده زرد رنگ تولید شده در گوش خارجی ) و در موارد پیشرفته برای محافظت ازواکس به همراه رطوبت ، طراحی شده است.

 

واکس گارد

 

چرا از واکس گارد  باید استفاده شود ؟

گیرنده های سمعک شما علاقه ای به واکس و رطوبت ندارند ،  اگر واکس و رطوبت وارد گیرنده های سمعک بشود سمعک شما دچار مرگی زود هنگام و وحشتناک می شود ! مهم تر از همه شما را صاحب یک تکه پلاستیکی می کند که دیگر حتی به اندازه یک کاغذ هم ارزش ندارد ، تا زمانی که آن را تعمیر کنید ؛ تعمیر آن نیز بستگی به مواردی همچون گارانتی و صرف هزینه دارد . به همین دلیل ارزش این را دارد که به جای تعمیر ، از سمعک خود محافظت کنید ! پس آن ها را به عنوان یک سرمایه بزرگ برای سلامت شنیداریتان ، تمیز کرده و از آن ها محافظت کنید.

این محافظت شامل : خشک نگه داشتن ، تمیز کردن ، مراقبت های روزانه و تعویض واکس گارد می باشد .

چه زمانی واکس گارد را تعویض کنیم ؟

بعضی افراد تقریبا باید واکس گارد  را هر ماه تعویض کنند و بعضی افراد می توانند ماه ها از یک واکس گارد استفاده کنند در واقع این زمان کاملا بستگی به میزان واکس تولیدی کانال گوش شما دارد که این مورد از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است .

از کجا متوجه بشویم که محافظ سمعک ما به تعویض نیاز دارد ؟

در طی تمیز کردن و مراقب های روزمره (البته اگر داشته باشید !) نگاهی دقیق به انتهای بلندگو سمعکتان بیندازید ، محافظ سمعک خود را با دقت نگاه کنید تا میزان واکس جمع شده بر روی آن را ببینید . اغلب واکس گارد سمعک ها دارای حفره هایی در قسمت فنجانی شکل خود هستند که این قسمت توسط چشم نیز به خوبی دیده می شود . اگر این قسمت های بسته و پُر شده است و یا اگر نمی توانید اصلا این قسمت را تشخیص دهید ، زمان تعویض واکس گارد  سمعکتان فرا رسیده است .

برای تعویض واکس گارد  خود تا زمانی که صدای سمعک ضعیف شده و یا از بین برود صبر نکنید ، بعضی اوقات این اتفاق تا زمانیکه واکس گوش به قسمت بلند گو رسیده باشد ،نمی افتد .

 

نحوه تعویض واکس گارد در سمعک های رسیور داخل کانال (RIE) :

مرحله اول : ابتدا واکس گارد  را از بسته بندی خارج کنید. سپس ،ابزار را از جلد آن خارج کنید . این ابزار دارای دو پین است ، یک پین خالی برای خارج کردن محافظ قدیمی و پین دیگر دارای فیلتر واکس گارد جدید.

مرحله دوم : همان طور که گفته شد، ابزار شما یک پین خالی و یک پین پُر حاوی محافظ واکس جدید دارد . قسمت خالی ابزار را به داخل فیلتر واکس قدیمی موجود در بلندگو فشار داده و آن را بیرون بکشید.

مرحله سوم : از پین دیگر ابزار ،برای قرار دادن فیلتر واکس جدید استفاده کنید و سپس ابزار را خارج کنید (بهترین راه برای خارج کردن ابزار این است که آن را با چرخاندن خارج کنید ) و سپس ابزار را دور بیندازید.

 

تعویض فیلتر واکس سمعک

 

تعویض فیلتر (واکس گارد) در سمعک های RIE

 

تعویض کردن فیلتر های واکس روی گیرنده ها در مدل های داخل گوشی نیز ، فرایندی مشابه با تعویض فیلتر واکس در مدل های رسیور داخل کانال دارد . اما گاهی اوقات ممکن است مدل واکس گارد   متفاوت باشد . همواره اطمینان حاصل کنید که همان واکس گاردی را خریداری می کنید که در زمان خرید سمعک به همراه آن بوده است .

 

نحوه تعویض فیلتر (واکس گارد) در سمعک های CIC

 

دیدگاه خود را بنویسید